Getting the hang of it - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joyce - WaarBenJij.nu Getting the hang of it - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joyce - WaarBenJij.nu

Getting the hang of it

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 Maart 2015 | Australië, Sydney


Het is de hoogste tijd voor een blogpost! De tijd vliegt en inmiddels voelt Sydney echt wel als m’n thuis… De stad is zo druk en wild of zo rustig en relaxed als je zelf wilt. En juist die afwisseling vind ik heerlijk hier... Mn leventje begint ook wat meer regelmaat te krijgen. Het liefst ben ik elke avond na mn werk de hort op, wandelen langs de kust of ergens dansen. Ik merk dat ik echt veel actiever ben hier, dankzij t weer vooral denk ik. Ik voel me gezonder en heb meer energie. Aan de andere kant soms weer moeite om te kalmeren savonds… misschien toch eens aan de yoga (of van de chocola af;))..

Op het werk ben ik nog steeds bezig om een rode lijn te vinden in de wie-doet-wat-wanneer-en-waarom zoektocht, maar boek nog niet veel vooruitgang helaas haha. Ik heb wat initiatieven opgegooid die voor wat meer structuur kunnen zorgen, en die worden aangegrepen, dus ik verwacht langzaam maar zeker verandering... Het is nu dus een beetje zoeken en zwemmen en waar het kan dingen oppakken en meenemen. De chaos geeft mijn control-freak kant wel onrust, want wat is er nou wel/niet gedaan?, maar ik zeg gewoon ook “no worries” (tegen mezelf meer dan tegen de ander) en ga aan de slag. De ene keer zit ik bij een megaklant aan tafel om een voorstel te presenteren en interessant te doen, de andere keer zit ik uren in bestanden te priegelen en rommelen. Die afwisseling is interessant.

Ik volg nog steeds een aantal Meetups (bushwalking, trainen in t park, expats, foodies) waardoor ik nieuwe plekken ontdek en bijzondere mensen tegenkom. Niet per se de behoefte die daarna nog eens te meeten, maar dat is ook wel prima. Qua sociale contacten breng ik, naast mn werk, de meeste tijd door met Nieke en Monique. We vinden dezelfde dingen leuk, kunnen urenlang praten over van alles en nog wat, stil genieten van de natuur, en natuurlijk lekker Hollands ‘direct’ zijn.

Ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor een ander huisje, want waar ik nu woon hoef ik niet per se te blijven. Mn huisbazin woont er al >20 jaar en overal staan herinneringen en foto’s. Het voelt daarom niet echt als mijn huis. Dat ligt niet aan haar, ze is echt enorm gastvrij en vriendelijk en ik ben ook wel weer blij met m’n kamer en balkon… De rust van deze straat, ‘s ochtends bij t ontbijt luisteren naar de grappige kookaburra’s en andere vogels die vanuit Centennial Park op bezoek komen en ‘s avonds de mega vleermuizen voorbij zien vliegen. Hmm.. ik twijfel dus nogal.

Ook nog een weekend naar het ‘hinterland’ van Byron Bay geweest, met Deon afgesproken waar ik vanaf mn vakantie vorig jaar nog af en toe contact mee had. In januari was hij in Sydney en nu ging ik die kant op om weer te genieten van z’n geweldige, zelf gebouwde, huisje op een berg in de bush bush… De rust, het strand, de relaxtheid van Byron en het buitenleven. ‘s Ochtends de kippen van de veranda jagen, douchen in een holle boom en helder water drinken van de waterval… s Avonds met z’n allen eten, onzinnige grappen en serieuze gesprekken, heerlijk simpel leven...

Nu mn enkel weer een beetje meekomt zitten mn dansschoenen regelmatig in mn tas. Ik dans voornamelijk kizomba, want dat is een rustige relaxte dans die je met je ogen dicht kan doen… heerlijk om weer te bewegen zonder teveel na te denken en je hoofd te vullen met alleen maar muziek. Daarbij zie je vaak dezelfde mensen dus inmiddels al wat ‘vrienden’ gemaakt. De een weet een leuk feestje hier, de ander een workshop daar en zo kom je overal. En als je niks meer hebt om over te praten, ga je gewoon dansen, makkelijk genoeg :) Vanavond een salsa cruise feestje, in de haven van Sydney. Ik ben benieuwd!

Het begint hier nu langzaam herfst te worden en dat betekent eerder donker, onverwachte windhozen (+was uit de boom plukken… nog steeds geen knijpers gekocht), regen en frisse wind. Dan ineens klaart het op en is het weer benauwd met 30 graden..!

Ik vind het leuk om af toe te Skypen met thuis, familie en vrienden aan de andere kant van de wereld lijken ineens zo dichtbij. Fijn dat dat kan… Je blijft toch altijd onderdeel van elkaars leven, ook al weet je niet alle details van elkaars week. Van de week belde ik met mn moeder voor haar verjaardag, terwijl m’n zusje het huis binnenkwam met haar taart en ons kado. Toch net alsof ik erbij was :)

Bedankt voor jullie berichtjes hier trouwens, erg leuk om te lezen :)

  • 21 Maart 2015 - 11:47

    Oanh:

    Hi! Alsof ik in Sydney ben, weer een mooie blog heb je geschreven. Ik app je snel om te Skypen (moet even m'n inloggegevens opzoeken...) Aimée Lynn kan jou dan een virtuele knuffel geven, ze groeit ook al super hard! Fijn dat het beter gaat met jouw enkel! Dikke kus xxx

  • 21 Maart 2015 - 23:07

    Daisy:

    Hey meis! Nog gefeliciteerd met je moeder! Inderdaad leuk die technologie, ben je toch nog een beetje in Nederland. Echt fijn om te lezen dat je je al thuis begint te voelen daar!
    En dan je weer lekker kunt gaan dansen! Dat geeft ook energie :) fijn weekend!! Xx

  • 21 Maart 2015 - 23:39

    Joyce:

    Thanks ladies! Oanh leuk als we kunnen Skypen ja, ben benieuwd naar die kleine dame!
    Gisternacht (jullie middag) op die manier ook nog op verjaardagsvisite geweest bij mn ouders thuis via Skype, mn oma snapte t allemaal niet zo hoor haha.

    Jullie updates via de app zijn ook fijn, af en toe zien waar jullie mee bezig zijn of wat er aan de hand is daar. Dikke kus xx

  • 26 Maart 2015 - 16:41

    Dianne:

    Hallo Joyce,

    Wat leuk weer om je verslag te lezen, je schrijft het ook heel mooi.
    Gewoon net als altijd 'n bezige bij dus, heerlijk zoals je vertelt over de indeling van je week over je
    werk en privé.
    Het lijkt me wel 'n vreemde omschakeling, bij jou begint nu de herfst te komen terwijl hier de eerste crocussen en blauwe druifjes boven de grond gaan komen, al is van het Lente-weer nog niet veel te merken, vandaag is het zo'n dag dat 't alleen maar regent en waait, nu heb ik gelukkig binnenshuis ook heel wat te doen dus echt erg vindt ik het niet.

    De verjaardag van Mama was weer gezellig, Rianne en Annabelle waren er ook en we hebben heerlijk met z'n 4tjes geluncht.

    Geniet van het daar zijn, succes met je werk en wat vooral heel belangrijk is veel plezier!!

    Lieve groetjes Dianne








  • 27 Maart 2015 - 21:46

    Joyce:

    Hoi Dianne! Bedankt voor je berichtje! Fijn dat je t leuk vindt om te lezen, ik vind t ook wel leuk om iets te hebben waar ik later in terug kan lezen :) Natuurlijk zijn t niet allll mn gedachten, want het is en blijft internet ;) Gezellig dat jullie geluncht hadden en je bofte met die cappuccino taart die Annebelle in elkaar getoverd had! Zag er heerlijk uit.

    Hoe gaat t verder met jou? Nou geniet van de lente die eraan komt! Ik vier straks Pasen in de herfst :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 24015

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Januari 2015

Sydney

Landen bezocht: