Getting settled in - Reisverslag uit Woollahra, Australië van Joyce - WaarBenJij.nu Getting settled in - Reisverslag uit Woollahra, Australië van Joyce - WaarBenJij.nu

Getting settled in

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

19 Januari 2015 | Australië, Woollahra

Ik heb alweer mn tweede werkweek achter de rug. Inmiddels heb ik met iedereen een introductiesessie gehad en ben ik nu ook onderdeel van t PR team, waarbij bloggen en de newsletter mijn belangrijkste verantwoordelijkheden zijn. Ook deze week weer veel overlegd, met name lang.. Elke sessie duurt gerust 1,5 a 2 uur, dat is even wennen. Maar aangezien efficiente één van de pijlers voor dit jaar is, komt dat vast op de agenda;). Het kantoor voelt al een beetje als thuis, de collega’s om me heen en het geklets en de grapjes tussendoor maken de hele sfeer. Oneindige spotify playlijsten van mn collega Ben zorgen voor de muziek op de achtergrond en de “Nederlandse” cappucino’s zijn inmiddels geintegreerd. Mn bazin houdt zich met 101 dingen tegelijkertijd bezig en praat regelmatig in zichzelf, omdat ze de hele tijd lijkt achter te lopen op haar eigen gedachtetrein. Deze week ook mn nieuwe manager Heidi (spreek uit: Heydie) ontmoet, een Zuid Afrikaanse kwali onderzoekster die volop in de kinderen zit. In haar eerste week na dr vakantie leek ze een beetje overspoeld in de projecten, hopelijk is dat volgende week anders;). Ze is in gesprekken erg geinteresseerd, aardig en rustig.
Ook ontdekt dat we wekelijkse sporttrainingen hebben, onder begeleiding van een training, in t grote Centennial Park in de buurt. Leuk! Woensdag van 16.00-17-30u, als onderdeel van de werkdag dus.

Maandag gekeken bij een dansschool in de buurt, waar ze twee keer per week kizomba dansavonden hebben. Leuke tent: nachtclub van oorsprong dus goed geluid, licht en vooral... airconditioning. Maar nog even een paar weekjes wachten denk ik voordat ik echt een avond mee kan doen..

Verder wandel ik nu elke dag minstens een uur door t park (en dan ben je nog niet eens helemaal rond). Zo train ik mn enkel en mn spieren weer een beetje, zodat ik eindelijk weer wat kracht en conditie terug krijg. Ik ga meestal vóór t werk begint en denk maar niet dat ik dan de enige ben… heel t park stroomt vanaf 05.00uur vol met sportieve stadgenoten: hardlopen, groepslesjes, boxen, cricket, voetbal, paardrijden, mountainbiken…. noem maar op! Daar is t park ook op gemaakt, dus overal vind je plekken die goed passen bij jouw sportacitiviteit. Niet dat ik er om 05.00uur ben hoor trouwens… dat was in mn jetlagperiode, 7.15 is vroeg genoeg;).

Ook deze week weer vaak op mn balkonnetje gezeten en een avondje gekookt voor Mo en Pete. Vanaf 19.00uur zie je trouwens de mega vleermuizen door de lucht zoeven en hoor je hun pieperige schreeuwtjes, op zoek naar een avondmaal. Ik heb sinds kort weer een sim en dus ook internet thuis, maar stiekem vond ik t wel fijn om zonder te zitten. Ik probeer minder ‘online’ te zijn en muziek te luisteren of te lezen (dus sorry alvast als ik weinig communiceer ;)). Verder droom ik echt bijna elke nacht over Nederland, vrienden of familie waarmee ik bijklets of die hier ineens zijn. Normaal droom ik niet zoveel, maar ik ben blijkbaar druk in mn hoofd bezig met de omschakeling.

Zaterdag naar Tamarama strand geweest, het was zo warm dat je echt elke 5 minuten een duik of douche moest nemen. Mn nieuwe aanschaf, cheap parasol, blijkt geen overbodige luxe.. Iets wat echt fijn is aan de openbare plekken hier: overal zijn waterpunten, toiletten en op de stranden ook douches! Dat maakt t echt zoooveel relaxter!

Zondag meegedaan aan een Meetup event met 200 onbekenden, waarbij je in groepjes van 5 mensen door de stad allerlei opdrachten moet doen. Was leuk, maar helaas niet echt iemand ontmoet waar ik nog eens mee zou afspreken. Daarna met Mo en een aantal andere meiden gepicknickt in het park bij het Sydney Festival. Het optreden was een kamerorkest, heel mooi om te luisteren tijdens zonderondergang. Afsluiting was vuurwerk!

PS. Leuk dat jullie berichtjes achterlaten op dit blog! :)

  • 19 Januari 2015 - 10:10

    Oanh:

    Hee Australian girl ;-)

    Wat vliegt de tijd, je bent daar echt al gesetteld zo te lezen. Dat gaat echt super snel. Het klinkt echt als een heerlijke relaxte vakantie, je zou bijna vergeten dat je ook nog moet werken. Ga je binnenkort ook echt al aan de slag met kwalitatief onderzoek? Het leventje in avontuurlijk BoZ gaat ook gewoon door haha! Het is een beetje somber weer dus ik ben nog steeds niet jaloers op jou. Verder heeft m'n broertje een theewinkel geopend in Rotterdam wat echt heel erg leuk is dus daar ben ik ook lekker veel te vinden (thee leuten is altijd goed!). Leuk dat je zo alles uitgebreid verteld, krijg al een goede voorstelling van Sydney. Dikke kus en tot het volgend bericht x

  • 19 Januari 2015 - 10:22

    Joyce:

    Het regent hier nu pijpenstelen hoor Oanh, verschrikkelijk... Wat gaaf dat Thanh een winkel heeft geopend, app me de website dan kijk ik even online. Spannend een eigen bedrijfje! En leuk dat jij hier een verhaaltje achter laat :) xx

  • 19 Januari 2015 - 10:24

    Mama:

    Leuk weer om te lezen, kort en duidelijk, ik zie het helemaal voor me, ik vraag me wel zo af hoe die dromen zijn, papa en mama op het bondi beach hahaha, zou wel fijn wel als wij ook zo iets droomden in ieder geval lekker warm ;)
    Geniet ervan.

  • 19 Januari 2015 - 18:10

    Rianne:

    Jaloers! Oke, je moet gewoon werken, maar je vrije tijd kan je heerlijk doorbrengen in zomers Sydney...en die vrienden komen vanzelf wel: MeetUp, strand, werk, kizomba, park, ... :)
    Leuk om je verhalen zo te volgen! Dikke knuffel en droom ondertussen maar lekker over ons in druilerig Nederland. X

  • 19 Januari 2015 - 18:36

    Mars:

    Hey meis,

    Ik ben ook jaloers! Wat heerlijk dat lekkere weer, op je balkonnetje zitten, picknicken in bij een festival, door t park wandelen... Ik denk dat ik daar maar over ga dromen vannacht! Ben wel benieuwd naar jouw dromen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 24017

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Januari 2015

Sydney

Landen bezocht: