Hallo 2015! Hallo Sydney - Reisverslag uit Woollahra, Australië van Joyce - WaarBenJij.nu Hallo 2015! Hallo Sydney - Reisverslag uit Woollahra, Australië van Joyce - WaarBenJij.nu

Hallo 2015! Hallo Sydney

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

09 Januari 2015 | Australië, Woollahra


De laatste weken in Nederland waren een beetje onwerkelijk: straks ben ik weg en moet ik iedereen missen. En ruil ik de sneeuw in voor de zon… Ergens weggaan is niet leuk, ergens heen gaan wel. Pas op de dag van vertrek besefte ik dat het toch echt ging gebeuren! Afscheid met champagne, dikke lieve knuffels en een hoop herrineringen om mee te nemen.

Ik had de een-na-laatste vlucht vanuit Schiphol op oudjaarsdag, alles was uitgestorven, inclusief de eerste vlucht t/m Dubai. “Chicken or fish for dinner miss?” “Ow and happy new year!”, zei de stewardess om 00.15. De tweede vlucht zat bomvol en helaas zwol mn gebroken enkel op van de cabinedruk ofzo, met als gevolg superirritante jeuk die nog dagen aanhield.

In Sydney snel mn plekje gevonden in de ruimte die ik huur van een vrouw uit New York, die hier ook woont maar nu de hele maand aan het reizen is. Rustig alleen bijkomen, pootje omhoog op mn balkon die aan t tuintje en de daarna de straat grenst. De dag erna kwam Mo al op huisbezoek en het voelde alsof we elkaar de week ervoor nog gezien hadden! Bijpraten op t balkon, met muffin en cappucino. Mn huisbazin heeft uitgebreide keukenapparatuur ivm eerdere baan als chef, dus koffie in een handomdraai! Daarna natuurlijk naar Bondi Beach om te genieten van t strand en de zee, ookal duurde t nogal lang voordat ik met mn pootje door t mulle zand kwam en in zee kon ik niet verder dan mn enkels ivm de kracht van de golven. Maar de moeite waard!

Mn nieuwe omgeving: veel groen, bloemen, vogels die rare geluiden maken, grote vleermuizen die bij de eerste schemering door de lucht zweven als een soort vreemde meeuwen.. Chucky de oude huiskat, die ik in zn kamertje mocht houden, maar die me met grote ogen teleurgesteld aankeek, zielig miauwend. En nu de woonkamer als territorium terug heeft gekregen (waar hij 90% van de tijd als lamme tak op de bank doorbrengt). Ik zit meestal op mn kamer en op mn balkon als ik thuis ben: allebei tevreden.

Rustige straatjes, relaxte mensen en sfeervolle koffiebarretjes, volop ‘bewuste’ producten en delicatessenzaakjes in de Eastern suburbs. Woollahra is een beetje een uptown wijk, het leven is er goed en de mensen hebben t goed (daar betaal je dan ook naar;)). Zelfde geldt voor Paddington, de wijk ernaast waar t kantoor van Direction First op zo’n 15 min lopen van mn huis ligt.

Zo gek om iedereen maandagochtend in t echt te zien en het kantoor binnen te lopen. Daar ben ik dan, het is gewoon gegaan volgens ons plan en nu begin ik echt met mn nieuwe baan met deze nieuwe collega’s! Na de ‘zomer’vakantie is het rustig opstarten, veel tijd om achtergrondinformatie mee te krijgen en op te zoeken en om rustig de projecten in te duiken, met name retailers en FMCG. Het kantoor huisvest 17 personen, waarvan een aantal nog op vakantie zijn. In een zijstraatje, aan twee kanten omringd door grote ramen, twee glazen deuren die de hele dag openstaan, een beetje rommelig ingedeeld, met kapotte vloerbedekking en bureaus vol papier. Welkom! Mn werkplek werd afgemaakt, aan het raam, naast de Kerstboom, want owja… het is nog maar 5 januari. Mn ‘buddy’ Pam neemt me de eerste dagen mee door het inwerkschema. We hebben wat meetings en ik kan meteen met een eerste project starten. Relaxte sfeer, iedereen neemt sochtends en tussendoor de tijd voor een praatje en een grapje. Ze zijn open en benieuwd naar wie ik ben, maar ik sta niet in t middelpunt en wordt al snel overal bij betrokken alsof ik er al langer ben, fijn. Lunch is de ene keer met zn vieren samen, de andere keer weer met meer, en wordt meestal buiten de deur gehaald. Als ik maar niet alleen zit, Pam let stiekem extra op. Een sportief clubje bij elkaar, sochtends of tijdens de lunch sporten een aantal en douchen op kantoor is dan ook de normaalste zaak. Net als de vreemde eetgewoonten die bij t sportleven horen (roerei uit de magnetron, fruitdieetjes). Ik krijg door de week spontaan mailtjes doorgestuurd met leuke dingen die te doen zijn in Sydney, ik mag me natuurlijk niet vervelen! Zo ook toevallig een ticket voor Sam Smith bemachtigd!!! In April met 2 andere collegas :) In NL was t binnen een half uur uitverkocht, nu was er een kaartje ‘extra’, wat een geluk!

Vandaag voor t eerst de wekelijkse vrijdag ‘publunch’. In een leuke en ruime eetzaak in Queenstreet, richting mijn huis, heeft dan lekkere dunne pizza’s voor 13 dollar dus de meesten gaan mee. Ik pak alle momentjes om iedereens eigenschappen en leventjes te leren kennen. Verschillende types maar iedereen heeft zn plekje in het team. Zelf gister onverwacht een trend gezet met mn zelfgemaakte cappucino. Eerst melk opschuimen en dán pas koffie erin, vooral mooi in een glas “to indulge the eyes” ofzo, want geen idee hoe je “het oog wilt ook wat” vertaalt. Af en toe laat een collega nu trots de eigen prestatie zien. Tsja… dat krijg je denk ik als je altijd je cappucino’s afhaalt.

Opvallende dingen:
Mn jongste (en meest ongeremde) collega Sarah die peinzend vroeg ”Do you have English days or something in Holland..??”, want hoe kunnen wij anders zo goed haar taal beheersen?
Mensen onhandig bijna tegen t lijf lopen omdat ik rechts passeer en de rest van t land links…
Prutsen bij de kassa’s omdat de munten hier van groot naar klein gaan (2 dollar munt is t kleinst, 20 cent enorm)
“Thanks how are you today?” antwoorden bij de kassa, omdat iedereen je vraagt hoe t met je gaat.
Kledingstijlen observeren: de hele dag sportkleding dragen of nette jurkjes met hakken, alles is hier normaal.
Gehalte sportieve lijven is opmerkelijk hoog in mijn buurt, niet vervelend :)
Zonnebrand factor 50 als dagelijkse bodylotion
Om 06.00uur wakker worden, na 10 uur slaap (vrees dat dat alleen mn eerste week zo is, maar ik hou hoop)
Eindelijk golven in mn haar, iets met de lucht hier.

Meest geluisterd:

From Eden - Hozier
Down home magic - Flearoy
When we were on fire - James Bay

  • 09 Januari 2015 - 23:37

    Ilse:

    Hi Sidney girl!

    zie hier! Nog geen 2 weken weg en als een vis in het water!
    Wat heerlijk voor je meis. En tof van dat concert ik ben jaloers op je!
    Neem tegen die tijd maar een klein stukje op.

    Xx

  • 10 Januari 2015 - 00:12

    Joyce :

    Ja weet je nog wat we kaartjes probeerden te winnen in de auto! Hopelijk binnenkort wifi en sim, kunnen we skypen :)

  • 10 Januari 2015 - 10:42

    Mama:

    haha, grappig dat je na een paar weken al zo veel opvallende dingen ziet en dat dat ook al opschrijft, echt jij.
    Fijn dat je het leuk hebt , het lijkt me als ik het zo hoor ook wel een leuke plek.
    Geniet er van, vooral van het weer ;) hihi doen wij dat ook.

  • 10 Januari 2015 - 10:45

    Oanh:

    Hee lieve Joyce,

    Wat heb jij weer een mooi reis/werkverslag geschreven, ik heb het gevoel (ondanks de kou) dat ik ook in Sydney ben beland. Het klinkt echt fantastisch allemaal. Ik ben totaal niet jaloers ;-) En dan ook nog naar Sam Smith! Helaas hier in NL én België uitverkocht. Fijn dat je al zo snel jouw plekje hebt gevonden! Lekker genieten en hopelijk ben je snel weer de oude zonder manke poot!

    Dikke kus XXX

  • 10 Januari 2015 - 15:52

    Dianne :

    Lieve Joyce,

    Wat fijn te horen dat het je goed gaat, ik had natuurlijk al heel veel ins en outs van mama gehoord, maar dan is het nog leuker om het verslag te lezen wat je wel erg leuk beschrijft, als je het dan leest is het toch meer werkelijkheid.
    heel gaaf, dat we nu ook weten hoe je eerste dagen/bijna 2 weken al weer daar zijn verlopen.

    Ik hoop dat het met je voet iedere dag beter gaat want dat was toch nog ff 'n tegenvallertje.

    Geniet ondanks je drukke baan toch van 't mooie weer,maar daar heb ik alle vertrouwen in.

    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag,

    Lieve groetjes kus en knuffel Dianne

  • 14 Januari 2015 - 21:45

    Martijn:

    Distant Sunday rhymes are playing your channel :)
    I like.
    Have fun :)

  • 18 Januari 2015 - 19:35

    Eline:

    Hey joyce! je zit nu alweer 2 weken in sydney, de tijd vliegt! Superleuk om te lezen hoe je dagelijks leven eruit ziet en hoe je erbij zit, zie het helemaal voor me :) fijn dat je zulke leuke collega's hebt die je wegwijs willen maken. En wat gaaf dat je naar Sam Smith gaat, ben jaloers! Komt helemaal goed met jou daar. Ik hou je blog in de gaten, post maar snel wat foto's. Ben benieuwd hoe het er daar uitziet en maak er maar een paar van die lekkere lijven haha en laat maar even weten wanneer je wifi hebt, kunnen we ff kletsen op skype!
    Dikke knuffel XxX eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 24013

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Januari 2015

Sydney

Landen bezocht: